Algemene Voorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke overeenkomst tussen HomeVision, gevestigd te Keizerstraat 11, ingeschreven onder KBO-nummer 0563.873.569, en de klant. Het niet-toepassen van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden door HomeVision, al dan niet tijdelijk, impliceert geen afstand van deze bepalingen, noch van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden. Het kan in geen geval als een dergelijke afstand worden geïnterpreteerd.
2. Een overeenkomst komt pas tot stand wanneer de klant de offerte van HomeVision heeft aanvaard. Tenzij anders vermeld, blijft de offerte van HomeVision dertig kalenderdagen geldig. Na deze termijn vervalt de offerte. Afwijkingen en/of wijzigingen in de offerte en/of deze algemene voorwaarden zijn alleen bindend voor HomeVision indien zij deze uitdrukkelijk en schriftelijk heeft aanvaard.
3. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in de offerte, zijn de opgegeven termijnen louterindicatief. De klant kan geen rechten ontlenen aan een eventuele overschrijding van deze termijnen door HomeVision, tenzij deze overschrijding binnen redelijke grenzen blijft. In geval van overmacht, het niet verkrijgen van toegang tot een gebouw of locatie, wijzigingen of andere geldige redenen die redelijkerwijs niet voorzien konden worden bij het opstellen van de offerte en/of waarvan de gevolgen niet verholpen konden worden, heeft HomeVision recht op verlenging van de termijn en vergoeding van alle daarmee gepaard gaande schade en/of meerkosten.
4. De klant dient volledige medewerking te verlenen bij de uitvoering van de werkzaamheden. Dit omvat onder andere het tijdig verstrekken van de benodigde documenten, vergunningen, tekeningen, planningen, enz. aan HomeVision, tijdig het geven van opmerkingen of goedkeuring bij de opstelling van specificaties en uitvoeringsdocumenten door HomeVision , en het verschaffen van toegang en voldoenderuimte in het te inspecteren gebouw/werf voor het uitvoeren van de inspectie. HomeVision is gerechtigd om voor de uitvoering van de inspectie gebruik te maken van onderaannemers.
5. De opdrachtgever dient voor elk project toegang te verlenen tot het te onderzoekenpand/object. Indien de inspectie op het afgesproken tijdstip niet kan plaatsvinden van wege nalatigheid van de opdrachtgever, wordt een vergoeding van € 250,00 exclusief btw inrekening gebracht ter compensatie van verloren arbeidsuren en transportkosten. Deze vergoeding kan in de volgende gevallen worden berekend: (i) indien de opdrachtgever/contactpersoon niet op het afgesproken tijdstip aanwezig is, (ii) wanneerhuurders van het te onderzoeken pand/object niet op de hoogte zijn van de afspraak en toegang weigeren, (iii) bij last-minute annulering van de afspraak. Het annuleren van een afspraak dient minstens 5 werkdagen voor het geplande bezoek plaats te vinden.
6. HomeVision heeft het recht om naar eigen keuze, zonder voorafgaande ingebrekestelling, de uitvoering van haar werkzaamheden op te schorten of de overeenkomst onmiddellijk eenzijdig te beëindigen ten koste van de klant in de volgende gevallen: (i) indien de klant ingebreke blijft om tijdig aan zijn verplichtingen te voldoen, (ii) in geval van faillissement of het aanvragen van enige andere insolventieprocedure tegen de klant, (iii) in geval van ontbinding en liquidatie van de klant, (iv) in geval van duidelijk onvermogen of verlies van kredietwaardigheid van de klant, en (v) indien het vertrouwen in de kredietwaardigheid van de klant wordt geschaad door bijvoorbeeld executiemaatregelen of andere gebeurtenissen die het vertrouwen in de goede uitvoering van de verplichtingen van de klant in twijfeltrekken of onmogelijk maken.
7. Inspecties uitgevoerd door HomeVision worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en nauwkeurigheid uitgevoerd door gekwalificeerd personeel. Op basis van de verstrekte opdracht heeft HomeVision zich naar beste vermogen ingespannen om de aanwezige asbesthoudende en asbestverdachte materialen in het onderzoeksgebied te detecteren en in kaart te brengen. Ondanks de zorgvuldige werkwijze en inzet van gekwalificeerd personeel kan niet worden uitgesloten dat bij onderhouds-, verbouwings- en/of sloopwerkzaamheden asbesthoudende materialen worden aangetroffen die tijdens het onderzoek niet zijn opgemerkt. Er wordt vooraf geen onderzoek verricht naar verborgen asbesthoudende en/of asbestverdachte toepassingen. Bovendien is het onderzoek zoals beschreven in dit rapport een momentopname van de situatie zoals aangetroffen tijdens de inventarisatie. HomeVision is op geen enkele manier verantwoordelijk voor wijzigingen in de bevindingen en op de onderzoekslocatie die zijn aangebracht na de datum van het uitgevoerde onderzoek. Indien tijdens sloop- of verwijderingswerkzaamheden aanvullende asbestverdachte materialen worden aangetroffen, is HomeVision niet verantwoordelijk voor de verwijderingskosten. De verdachte toepassing moet worden gemeld bij de bevoegde autoriteiten, de certificerende instelling en bij HomeVision. De toepassing zal aanvullend in kaart worden gebracht en conform de geldende wettelijke procedure worden afgehandeld. De belanghebbenden worden op de hoogte gebracht van de uitkomst van deze procedure.
8. HomeVision verzamelt en verwerkt persoonsgegevens in het kader van de uitvoering van de gesloten overeenkomsten. Persoonsgegevens worden alleen doorgegeven en bewaard zolang en in de mate dat dit noodzakelijk is voor deze doeleinden. De betrokkenen hebben recht op inzage, correctie, verwijdering en bezwaar, evenals het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van de persoonsgegevens die aan HomeVision worden verstrekt en verbindt zich ertoe te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) met betrekking tot de personen van wie hij persoonsgegevens verstrekt, evenals met betrekking tot persoonsgegevens die hij van ons ontvangt.
9. HomeVision kan niet aansprakelijk worden gesteld voor materiële schade die is veroorzaakt tijdens het nemen van monsters. HomeVision kan alleen aansprakelijk wordengesteld voor materiële schade die niet verband houdt met de genomen monsters. HomeVision is niet aansprakelijk voor immateriële schade, economische schade ofgevolgschade van welke aard dan ook, of voor verlies van gebruik of nut.
10. De vermelde tijdstippen in onze offertes zijn inspanningsverbintenissen. Indien het geplande plaatsbezoek niet kan worden uitgevoerd op het afgesproken tijdstip, blijft de getekende offerte onverminderd geldig als een wettelijke overeenkomst tussen de partijen.
11. Indien onze offerte is verkregen via een tussenpersoon, geeft de ondertekenaar van de offerte door ondertekening toestemming om de gegevens met betrekking tot het asbestrapport te delen met deze tussenpersoon.
12. Indien de werkelijke oppervlakte en/of type bebouwing van het pand waarop deze offerte betrekking heeft afwijkt van de door de aanvrager opgegeven oppervlakte, zal een extra vergoeding in rekening worden gebracht aan de opdrachtgever.
13. De contractuele relatie met de klant wordt uitsluitend beheerst door het Belgisch recht. In geval van geschillen zijn de rechtbanken van Antwerpen, Afdeling Antwerpen exclusief bevoegd om kennis te nemen van dergelijke geschillen. Indien u nog vragen heeft of verdere verduidelijking wenst, staan wij tot uw beschikking.
FACTURATIE
14. De facturen van HomeVision moeten binnen vijftien kalenderdagen betaald worden, via overschrijving op het rekeningnummer BE28 1431 1891 3920. Bij te late betaling is vanaf de vervaldag automatisch en zonder voorafgaande ingebrekestelling een boete van 10% per maand verschuldigd. Deze boete wordt volledig in rekening gebracht voor elke begonnen maand per factuur. Daarnaast heeft HomeVision in dat geval het recht om onmiddellijke betaling te eisen van alle uitstaande (inclusief niet-vervallen) facturen en kan zij de uitvoering van haar diensten opschorten totdat het volledige bedrag is betaald, zonder afstand te doen van haar overige rechten.
15. Als de klant bezwaar wil maken tegen een factuur, moet dit schriftelijk en gemotiveerd binnen acht kalenderdagen na de factuurdatum aan HomeVision worden medegedeeld, anders vervalt het recht om bezwaar te maken. De klant is niet gerechtigd om de facturen van HomeVision te verrekenen met vorderingen die zij op HomeVision zou hebben.
UITVOERINGSMODALITEITEN SPECIFIEK AAN HET OVAM ATTEST BIJOVERDRACHT/VERKOOP (INDIEN VAN TOEPASSING)
16. Voor bepaalde asbest(verdachte) toepassingen moeten volgens het inspectieprotocol van OVAM monsters worden genomen. Dit gebeurt altijd op een manier waarbij het normale gebruik van het gebouw niet wordt verstoord. De monstername wordt vervolgens door de asbestdeskundige vastgelegd, zodat er geen risico is op blootstelling aan mogelijk asbesthoudend materiaal. Als de opdrachtgever dergelijke monstername niet toestaat, wordt dit vermeld in het rapport. In dat geval kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor een onvolledige asbestinventarisatie of het niet ontvangen van een OVAM attest.
17. Tijdens de inspectie moet de opdrachtgever zorgen voor de nodige begeleiding om veilige toegang te verlenen tot alle te inspecteren ruimtes/installaties. Ruimtes die tijdens het inspectiebezoek niet toegankelijk zijn, moeten worden gerapporteerd als "tijdelijke onderzoeksbeperking" in de databank van OVAM en vormen volgens de wetgeving een belemmering voor het verkrijgen van een asbestattest. Extra inspecties en rapportage-uren als gevolg van de ontoegankelijkheid van deze ruimtes/installaties zijn niet inbegrepen in de offerteprijs.
18. Als deze offerte een offerte is voor een wettelijk asbestattest bij overdracht (verplicht bij verkoop en schenking vanaf 23 november 2022), stemt de klant ermee in om een opdrachtmandaat te ondertekenen voor de uitvoering van onze dienstverlening. Dit opdrachtmandaat kan al dan niet via een gemandateerd tussenpersoon worden ondertekend.
Privacy Beleid
Dit privacybeleid beschrijft hoe HomeVision ("wij", "ons" of "ons bedrijf") persoonlijke informatie verzamelt, gebruikt, openbaart en beschermt in overeenstemming met de Belgische wetgeving inzake gegevensbescherming. We hechten veel belang aan de bescherming van uw privacy en streven ernaar uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk en veilig te behandelen. Lees dit privacybeleid zorgvuldig door om te begrijpen hoe wij uw gegevens gebruiken en beschermen.
1. Verzameling en gebruik van persoonlijke informatie.
Wij verzamelen persoonlijke informatie die u vrijwillig verstrekt wanneer u contact met ons opneemt, gebruikmaakt van onze diensten of zich abonneert op onze nieuwsbrief. Deze informatie kan uw naam, e-mailadres, telefoonnummer, woonplaats en andere relevante gegevens omvatten. We gebruiken uw persoonlijke informatie uitsluitend voor de doeleinden waarvoor u deze heeft verstrekt, zoals het leveren van de gevraagde diensten en het verstrekken van informatie waarin u mogelijk geïnteresseerd bent.
2. Bescherming van persoonlijke informatie
Wij nemen redelijke maatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te waarborgen en beschermen. We implementeren technische en organisatorische maatregelen om ongeoorloofde toegang, gebruik, openbaarmaking, wijziging of vernietiging van uw gegevens te voorkomen. We beperken de toegang tot uw persoonlijke informatie tot diegenen binnen ons bedrijf die deze informatie nodig hebben om hun taken uit te voeren en zorgen ervoor dat zij gebonden zijn aan strikte vertrouwelijkheidsverplichtingen.
3. Delen van persoonlijke informatie
We delen uw persoonlijke informatie alleen met derden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en wanneer dit nodig is voor de levering van onze diensten. Dit kan het delen van gegevens omvatten met partners, dienstverleners of andere derde partijen die namens ons handelen en die gebonden zijn aan geheimhoudingsverplichtingen.
4. Bewaren van persoonlijke informatie
We bewaren uw persoonlijke informatie alleen zo lang als nodig is voor de doeleinden waarvoor deze is verzameld, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk vereist of toegestaan is. We hanteren redelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke informatie accuraat en actueel blijft.
5. Rechten van betrokkenen
U heeft bepaalde rechten met betrekking tot uw persoonlijke informatie, waaronder het recht op toegang, correctie, verwijdering, beperking van verwerking en overdraagbaarheid. U kunt deze rechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan dit privacybeleid.
6. Cookies en trackingtechnologieën
Onze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare trackingtechnologieën om uw ervaring te verbeteren en statistieken te verzamelen over het
Cookie beleid
Dit cookiebeleid beschrijft het gebruik van cookies op onze website en legt uit hoe dezecookies worden ingezet om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door onze website tegebruiken, stemt u in met het gebruik van cookies zoals beschreven in dit beleid.
1. Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw computer of mobiele apparaat worden geplaatst, wanneer u onze website bezoekt. Deze cookies verzamelen informatie over uw browsegedrag en stellen ons in staat om bepaalde functies en functionaliteiten te bieden, uw voorkeuren te onthouden en algemene websitestatistieken te genereren.
2. Welke cookies gebruiken we en waarvoor?
o Strikt noodzakelijke cookies: Deze cookies zijn essentieel voor het functioneren van de website en stellen u in staat om door de pagina's te navigeren en gebruik te maken van de beschikbare functies, zoals toegang tot beveiligde gebieden. Zonder deze cookies kunnen bepaalde diensten waar u om vraagt niet worden verstrekt.
o Prestatiecookies: Deze cookies verzamelen informatie over hoe u onze website gebruikt, zoals de bezochte pagina's, de door u gebruikte zoekopdrachten en eventuele foutmeldingen die u ontvangt. Deze cookies helpen ons om de prestaties van onze website te verbeteren en om uw gebruikerservaring te optimaliseren.
o Functionele cookies: Deze cookies onthouden uw voorkeuren en keuzes op onze website, zoals taalvoorkeuren, inloggegevens en andere aanpassingen die u heeft
gemaakt. Deze cookies zorgen ervoor dat uw voorkeuren worden onthouden wanneer u onze website opnieuw bezoekt, waardoor uw gebruikerservaring wordt
verbeterd.
o Analytische cookies: We maken gebruik van analytische cookies om informatie te verzamelen over het gebruik van onze website, zoals het aantal bezoekers, de bezochte pagina's en de gebruikte zoektermen. Deze informatie helpt ons om inzicht te krijgen in het gedrag van onze gebruikers en stelt ons in staat om onze website en diensten te verbeteren op basis van deze gegevens.
2. Hoe kunt u cookies beheren?
U kunt het gebruik van cookies beheren of uitschakelen in uw browserinstellingen. Houd er echter rekening mee dat het blokkeren van cookies van invloed kan zijn op de functionaliteit van onze website en uw gebruikerservaring kan beperken. Meer informatie over het beheren en verwijderen van cookies vindt u in de Help-sectie van uw browser of op de website van de browserleverancier.
3. Wijzigingen in ons cookiebeleid
We behouden ons het recht voor om dit cookiebeleid op elk moment bij te werken of te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden van kracht zodra het herziene cookiebeleid op onze website wordt geplaatst. Wij raden u aan om regelmatig dit cookiebeleid te raadplegen om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.
Als u vragen heeft over ons cookiebeleid of over het gebruik van cookies op onze website, neem dan contact met ons op via de contactgegevens die beschikbaar zijn op onze website.